کد مطلب:164505 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:198

در بیان کسانی که بعد از مردن زنده شدند و تکلم نمودند
فصل اول: در وفات پیغمبر و زنده شدنش بعد از تكفین: امر اول: در آخر زیارت پیغمبر اهل قبور را. امر دوم: در موعظه ی آخر پیغمبر خدا. امر سوم: در وداع پیغمبر حسنین را.

فصل دوم: در وفات فاطمه و زنده شدنش و دست انداختن به گردن حسنین. امر اول: در انعقاد نطفه ی فاطمه از میوه ی بهشت، در رفع منافات در میان اینكه نطفه ی فاطمه از رطب بود یا آنچه دلالت كرد كه از سیب بود. امر دوم: در بیان وجه تسمیه ی فاطمه به فاطمه و تلقیب فاطمه به زهرا. امر سوم: در علم فاطمه. امر چهارم: در مناقب فاطمه: حدیث اول: در وجه دیگر برای تسمیه ی فاطمه به فاطمه، حدیث دوم: در غضب خدا برای غضب فاطمه، حدیث سوم: در اینكه آزار فاطمه آزار خدا است، حدیث چهارم: در كیفیت ورود فاطمه بر پیغمبر، حدیث پنجم: در تألم فاطمه برای وفات خدیجه ی كبری، حدیث ششم: در استجابت دعاء ام ایمن به واسطه ی فاطمه، حدیث هفتم: در گردیدن آسیا برای فاطمه، حدیث هشتم: در رهن چادر فاطمه در نزد یهودی، حدیث نهم: در كرامت نواده ی فضه، خادمه فاطمه، حدیث دهم: در استجابت دعاء فضه، خادمه ی فاطمه، حدیث یازدهم: در وجود فاطمه و بخشیدن پوستی را به اعرابی، حدیث دوازدهم: كیفیت حشر فاطمه در روز قیامت، حدیث سیزدهم: در بیان مصحف فاطمه، حدیث چهاردهم: در تحفه فرستادن فاطمه در بهشت برای زنان دوستان خود، حدیث پانزدهم: در زفاف فاطمه و اینكه آن زن كه در زفاف فاطمه حضور داشت


اسماء بنت یزید بن سكن انصاری است نه بنت عمیس، حدیث شانزدهم: در اینكه بسیار گریه كنندگان پنج نفر بودند و اینكه چگونه صدای گریه فاطمه را اهل مدینه می شنیدند با اینكه اهل مدینه محرم او نبودند و تحقیق آن و اینكه فاطمه گریه اش از آن پنج نفر بیشتر است و اخبار امام حسین سلمان را در حال طفولیت از شهادت خود، حدیث هیفدهم: در گریستن پیغمبر در زمان وفات بر فاطمه، حدیث هیجدهم: در اخبار جبرئیل به فاطمه از احوال آینده برای تسلی او، حدیث نوزدهم: در خواستن فاطمه پیراهن پیغمبر را از علی، حدیث بیستم: در خواستن فاطمه از بلال كه اذان گوید، حدیث بیست و یكم: در شدت حزن فاطمه بعد از پیغمبر و رفتن او به نزد قبر پیغمبر و مرثیه ی فاطمه بر پیغمبر و وفات فاطمه و دست انداختن به گردن حسنین بعد از گذاشتن در كفن و مرثیه ی امیرالمؤمنین برای فاطمه: حدیث بیست و دوم: در بیرون آمدن دستی از قبر فاطمه و گرفتن جسد فاطمه را از علی، حدیث بیست و سوم: در مرثیه ی دیگر از علی برای فاطمه، حدیث بیست و چهارم: در مرثیه دیگر از فاطمه برای پیغمبر، حدیث بیست و پنجم: در مرثیه دیگر كه فاطمه برای پیغمبر گفته و ایذاء عمر بالنسبه به فاطمه و سقط محسن و عدم رضای فاطمه از ابی بكر و عمر.

فصل سوم: در شهادت امیرالمؤمنین و زنده شدنش بعد از وفات.

فصل چهارم: در شهادت كودكان مسلم بن عقیل و زنده شدن ایشان بعد از قتل.

فصل پنجم: در زنده شدن سلمان بعد از وفات.

فصل ششم: در زنده شدن برید بن معاویه عجلی از اصحاب حضرت صادق - علیه السلام - در زمان غسل دادن.

فصل هفتم: در تكلم سر انور فرزند حیدر، حسین تشنه جگر، و بیان قصیده ی مؤلف در زبان حال فاطمه.